مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 07:442019-11-12پزشكي

روزانه 400 ایرانی سکته می کنند/بیشترین مبتلایان به ام اس تهرانی و اصفهانی هستند


مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت: در ایران سالانه 150 هزار نفر و روزانه 400 نفر به سکته مغزی دچار می شوند که این بیماری رتبه نخست بیماری های کشور است.

- ایسنا/همدان مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت: در ایران سالانه 150 هزار نفر و روزانه 400 نفر به سکته مغزی دچار می شوند که این بیماری رتبه نخست بیماری های کشور است.

دکتر محمدتقی جغتایی سه شنبه 21 آبان در چهارمین همایش توانبخشی عصبی ابن سینا(سکته مغزی و ام اس) که در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان برگزار شد، با بیان اینکه خدمات بهداشتی روز به روز گسترده تر شده و نیاز به توانبخشی نه تنها کم بلکه افزایش می یابد، افزود: افزایش امید به زندگی، تغییر سبک زندگی، تغییر الگو بیماری ها از واگیر به غیرواگیر، تغییر رویکرد و تعریف توانبخشی و زنده ماندن کودکان کم توان از دلایل توسعه توانبخشی در جامعه است.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با تأکید بر اینکه خدمات توانبخشی روز به روز گسترش می یابد، بیان کرد: هدف توانبخشی بازگرداندن فرد به جامعه است از این رو خدمات توانبخشی به صورت زنجیره ای، پیوسته، مداوم و قابل جدا شدن از نظام سلامت و رفاه نیست .

وی با اشاره به اینکه توانبخشی باید در سطح اول خدمات قرار بگیرد و بیمارستان ها یونیت هایی برای این بیماران داشته باشند، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزانه 400 ایرانی سکته می کنند/بیشترین مبتلایان به ام اس تهرانی و اصفهانی هستند

روزانه 400 ایرانی سکته می کنند/بیشترین مبتلایان به ام اس تهرانی و اصفهانی هستند