مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 07:442019-11-12سياسي

کلیات طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام تصویب شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب جزییات آن، بانک رفاه کارگران از واگذاری سهامش مستثنی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در دستور کار قرار گرفت.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی در خصوص کلیات این طرح، گفت: بحران نقدینگی در سازمان تأمین اجتماعی موجب بحران اجتماعی خواهد شد؛ به این دلیل با واگذاری بخشی از سهام بانک رفاه مخالف هستیم.

وی واگذاری سهام بانک رفاه را تجربه ای شکست خورده خواند و گفت: بانک رفاه ابزار مهمی برای سازمان تأمین اجتماعی است؛ واگذاری سهام بانک رفاه، مغایر سیاست های کلی اصل 44 است.

در ادامه نماینده دولت در خصوص این طرح گفت: این طرح مورد توافق دولت و مجلس است و دولت لایحه ای را در این خصوص آماده کرده بود؛ در صورت واگذاری سهام بانک رفاه، پرداخت مستمری به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با مشکل مواجه می شود.

وی تأکید کرد: دولت قول می دهد که بدهی خود به بانک رفاه را کاهش دهد؛ این بدهی تاکنون 15هزار میلیارد تومان برآورد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیات طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام تصویب شد

کلیات طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام تصویب شد