مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 07:362019-11-12فرهنگي

نبود کتابخانه در روستاهای تایباد


در هیچ روستای شهرستان مرزی تایباد کتابخانه وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس کتابخانه های عمومی شهرستان تایباد گفت: شهرستان تایباد 35 روستا دارد و 60 درصد از جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند اما در هیچ روستای آن کتابخانه وجود ندارد.

حسن سالاری در نشست برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های هفته کتاب در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد افزود: فقط 5 درصد جمعیت این شهرستان معادل 6 هزارو 100 نفر عضو کتابخانه عمومی تایباد هستند، که 75 درصد از این تعداد را دانش آموزان و دانشجویان و 25 درصد دیگر را دیگر اعضا تشکیل داده اند.

وی با اشاره به مهجور بودن کتاب و کتابخوانی میان خانواده ها به ویژه نسل نوجوان و جوان افزود: امروزه با پیشرفت تکنولوژی مردم کمتر به خرید کتاب رغبت دارند و تا حدودی از سبد خانواده حذف شده است از این رو برای جبران این ضعف باید با حمایت و فرهنگ سازی، راهکارهای مناسب مانند کتاب دیجیتال را جایگزین کرد.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان تایباد گفت:برنامه های فرهنگی مانند اهدای کتاب، زنگ مطالعه، معرفی کتب برتر نباید فقط برای زمان خاصی تعریف شود بلکه در همه فصل ها و با استفاده از همه ظرفیت ها، این فرهنگ باید ترویج یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود کتابخانه در روستاهای تایباد

نبود کتابخانه در روستاهای تایباد