مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 17:152019-11-11فرهنگي

جشنواره کدو در رشت + عکس


چهارمین جشنواره ی کدو امروز با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در پیاده راه فرهنگی این شهر آغاز بکار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ این جشنواره 20غرفه دارد و در این غرفه ها انواع غذاها و شیرینی هایی تهیه و عرضه می شود که با کدو درست شده اند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت هدف از برپایی این جشنواره را احیای سنت های بومی و محلی و تقویت روحیه ی هنرمندی مردم گیلان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه رشت از سوی یونسکو شهر خلاق خوراک شناسی معرفی شده، احیای سنت ها و ظرفیت های خوراکی آن می تواند زمینه رونق اقتصاد را با محوریت گردشگری مهیا سازد.

علیرضا حسنی افزود: چهارمین جشنواره ی کدوی رشت از بیستم تا بیست و ششم آبانماه برپاست و علاقه مندان می توانند صبح ها و عصرها از غرفه های آن بازدید و از آثار هنری بکار رفته بر روی انواع کدوهای بومی استان از قبیل خطاطی، خراطی، نقاشی و چهره نگاری دیدن کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در سخنانی تهیه و پخت بیش از یکصد و سی نوع غذا از کدو را نتیجه برپایی چنین جشنواره های فرهنگی - اجتماعی دانست.

فاطمه شیرزاد تصریح کرد: شورای اسلامی و شهرداری رشت تلاش دارند با سیاست گذاری و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی، ضمن احیای سنت ها و ارج نهادن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره کدو در رشت + عکس

جشنواره کدو در رشت + عکس