مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 14:352019-11-11پزشكي

خودداری زنان باردار از مصرف ماهی شوریده


زنان باردار از مصرف ماهی های مشکوک به میزان بالا و تجمیع جیوه به ویژه ماهی شوریده خودداری کنند.

  - رییس مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خودداری زنان باردار از مصرف ماهی شوریده زنان باردار از مصرف ماهی های مشکوک به میزان بالا و تجمیع جیوه به ویژه ماهی شوریده خودداری کنند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به تجمیع جیوه در برخی ماهی ها از جمله شوریده، کوسه و اره ماهی به زنان باردار توصیه می شود که از مصرف این نوع ماهی ها به ویژه در سه ماه نخست بارداری پرهیز کنند.

رضا امانی،مصرف مواد غذایی با میزان جیوه بیشتر از حد استاندارد را در زنان باردار برای رشد جنین، خطرناک دانست و افزود: میزان تجمیع جیوه در برخی ماهی ها به ویژه از نوع شکارچی همچون کوسه و اره ماهی، بالاست و تحقیقات مختلف نشان می دهد که در بین ماهی های دریاهای ایران بویژه دریای خلیج فارس ، میزان جیوه در ماهی شوریده بیشتر از میزان استاندارد سازمان جهانی بهداشت (WHO) است.

عضو هیات علمی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آلودگی های صنعتی و زیست محیطی را در بالا رفتن تجمیع عناصر سنگین همچون جیوه در آبزیان موثر دانست و گفت: میزان مجاز جیوه با ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودداری زنان باردار از مصرف ماهی شوریده

خودداری زنان باردار از مصرف ماهی شوریده