مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 08:132019-11-11سياسي

اجرای طرح جامع امور مالیاتی در اولویت قرار گیرد


امیدعلی پارسا رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با حضور در سازمان بازرسی کل کشور با حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام حسن درویشیان در این دیدار، شرایط فعلی کشور را یک فرصت خصوصاً برای دولت و حاکمیت عنوان کرد تا نسبت به درآمدهای پایدار غیرنفتی که عمده آن مالیات است، بازنگری انجام دهد.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص مالیات اظهار داشت: یکی از اقداماتی که باید سازمان امور مالیاتی و بخش های دیگر روی آن کار کنند، فرهنگ مالیاتی است.

متأسفانه هنوز فرهنگ پرداخت مالیات در کشور ما جا نیفتاده و کسی که مالیات نمی پردازد، این موضوع را به عنوان یک افتخار مطرح می کند.

این نشان می دهد که ما کار کمی در زمینه فرهنگ سازی و استفاده از آموزه های دینی و تریبون های مذهبی برای تبیین جایگاه شرعی و قانونی و نیاز کشور به این مالیات انجام داده ایم.

شاید یکی از راهکارها، دادن گزارش کار نحوه هزینه کرد مالیات ها توسط دولت است؛ بنابراین اگر این موضوع تبیین شود، به فرهنگ سازی در این زمینه کمک می کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بر شناسایی منابع جدید مالیاتی تأکید کرد و گفت: بسیاری از درآمدها هیچ کجا ثبت و ضبط نمی شوند و سازمان امور مالیاتی از آن اطلاع ندارد که این نقیصه باید برطرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح جامع امور مالیاتی در اولویت قرار گیرد

اجرای طرح جامع امور مالیاتی در اولویت قرار گیرد