مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 07:062019-11-11اقتصادي

حداقل دستمزد کارگران 3 میلیون و 700 هزار تومان باشد


رییس خانه کارگر همدان با تأکید بر اینکه دستمزد سال 99 کارگران باید براساس نرخ تورم واقعی کشور مشخص شود، گفت: حداقل دستمزد کارگران در سال 99 باید سه میلیون و 700 هزار تومان باشد.

- چنگیز اصلانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس ماده 41 قانون کار بانک مرکزی در پایان هر سال تورم واقعی را در کشور اعلام کرده و بر این اساس در شورای عالی کار میزان دستمزد کارگران مشخص می شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه هر ساله دستمزد واقعی را برای کارگران درنظر نمی گیرند به طوریکه سال گذشته که رقم ماهانه سبد معیشتی کارگران سه میلیون و 760 هزار تومان بود، یک میلیون و 520 هزار تومان داده می شد.

اصلانی با بیان اینکه دستمزد کارگری باید دوطرفه باشد، افزود: در تعیین دستمزد کارگران باید دوطرف کارگری و کارفرمایی را درنظر گرفت چرا که کارفرمایان هم مشکلاتی دارند و زورشان به کارگران می رسد.

رییس خانه کارگر همدان با اشاره به اینکه به دنبال دستمزد واقعی هستیم، گفت: مزدی باید به کارگران داده شود که در جامعه صنعتی قابل پرداخت بوده و بتواند زندگی شرافتمندانه ای را بری کارگران تأمین کند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه که واقعیت کشور است باید برای کارگران درنظر گرفت، ادامه داد: در شرایط فعلی دستمزد کمتر از هفت میلیون تومان امکان ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حداقل دستمزد کارگران 3 میلیون و 700 هزار تومان باشد

حداقل دستمزد کارگران 3 میلیون و 700 هزار تومان باشد