مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 05:512019-11-11اقتصادي

دو شغله بودن قانونی یا فرار از قانون؟


دو شغله بودن موضوعی است که این روزها بحث های زیادی درباره آن مطرح می شود اما افرادی که دو شغل در برخی ادارات دارند معتقد نیستند که کارشان غیرقانونی است.

- ایسنا/اصفهان دو شغله بودن موضوعی است که این روزها بحث های زیادی درباره آن مطرح می شود اما افرادی که دو شغل در برخی ادارات دارند معتقد نیستند که کارشان غیرقانونی است.

با وجود ممنوعیت دو شغله بودن افراد، اما هنوز شاهد هستیم که در برخی ادارات و دستگاه های دولتی تعدادی از مدیران دو سمت رسمی دارند یا به زبان ساده تر دو شغله هستند.

بدون شک دو شغله بودن با وضعیت فعلی اشتغال در کشور مبنایی ندارد به علاوه اینکه وقتی مدیری دو شغل داشته باشد بازه کاری کاهش پیدا می کند.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند قانون ممنوعیت دوشغله بودن، می تواند پایانی بر رانت خواری و سوءاستفاده از مقام و موقعیت شغلی باشد.

همچنین نرخ بیکاری را هرچند کم، کاهش می دهد و این که جوانان نسبت به حضور در نظام اداری، اقتصادی، تولیدی و اجرایی کشور امیدوارتر خواهند شد.

تصویب قانون ممنوعیت کارکنان دولت در دو شغل از تاریخ 22 اردیبهشت امسال برای تمام دستگاه های اجرایی کشور که مشمول این قانون بودند لازم الاجرا شد.

البته برای این که قانون جنبه شمول عام بیشتری داشته باشد، این موضوع تحت عنوان اصلاحیه ماده 241 قانون تجارت تص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو شغله بودن قانونی یا فرار از قانون؟

دو شغله بودن قانونی یا فرار از قانون؟