مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 05:362019-11-11دانش

ناکارآمدی مدل فعلی سنجش و پذیرش دانشجو/ تفاوت سطح دانش در کلاسها


رییس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به ناکارآمدی مدل سنجش و پذیرش به خصوص در کارشناسی، گفت: باید شیوه و مدل کنونی سنجش و پذیرش دانشجو از پایه و اساس مورد بازنگری قرار بگیرد.

- سید احمد معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره میزان کارآمدی شیوه کنونی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور، با بیان اینکه مدل فعلی، عملا یک مدل بهم ریخته است، گفت: به نظر من این شیوه سنجش و پذیرش، به دلایل مختلف از جمله تقسیم بندی و سهمیه بندی های اعمال شده، مسیری نیست که منتج به ورود بهترین ها به دانشگاهها شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به خصوص در مقطع کارشناسی، مشکلات عدیده ای به واسطه ناکارآمدی مدل سنجش و پذیرش به وجود آمده است، افزود: به دلیل تفاوت سطح دانش، سواد و ظرفیت دانشجویان، در همه سطوح، شاهد بروز مشکل در کلاس های درس هستیم و بعضا اساتید به آن اعتراض دارند.

رییس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: این در حالیست که مشکلات اینچنینی، قبلا فقط تا حدی در پردیس ها دیده می شد، اکنون اما در همه سطوح با آن مواجه هستیم، و در شرایطی که می بینیم مثلا رتبه 300 و نفر 40 هزار و یا 50 هزار کنکور در یک کلاس حضور دارند، طبیعی ست که با معضلات و مشکلات آموزشی روبرو شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکارآمدی مدل فعلی سنجش و پذیرش دانشجو/ تفاوت سطح دانش در کلاسها

ناکارآمدی مدل فعلی سنجش و پذیرش دانشجو/ تفاوت سطح دانش در کلاسها