مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 05:092019-11-11اجتماعي

از مگس پَران چه می دانید؟


به یک سطح صاف زُل بزنید، مثلا دیوار رو به رویتان یا آسمان بالای سرتان، اگر همه چیز صاف و شفاف بود که مشکلی نیست، اما اگر متوجه ذرات غبار مانند کوچکی شدید که با پلک زدن از بین نمی روند و مدام جلوی چشمانتان این طرف و آن طرف می روند، - ایسنا/کرمانشاه به یک سطح صاف زُل بزنید، مثلا دیوار رو به رویتان یا آسمان بالای سرتان، اگر همه چیز صاف و شفاف بود که مشکلی نیست، اما اگر متوجه ذرات غبار مانند کوچکی شدید که با پلک زدن از بین نمی روند و مدام جلوی چشمانتان این طرف و آن طرف می روند، شما به احتمال زیاد "مگس پَران" دارید.

مَگس پران در حقیقت سایه ذراتی است که در زجاجیه چشم قرار دارد و این سایه ها عموما به شکل بالِ مگس در میدان دید فرد دیده می شوند.

وجود مگس پَران شاید قدری برای فرد مبتلا اذیت کننده باشد، اما به گفته یک متخصص چشم پزشکی این عارضه چندان مهم نیست که باعث نگرانی افراد شود.

دکتر جلیل امیدیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مگس پران ، گفت: در چشم همه افراد مایع ژله مانندی به نام زجاجیه وجود دارد که کاملا شفاف بوده و نور از آن رد می شود، بنابراین میدان دید فرد نیز کاملا شفاف است.

وی افزود: به دلایل مختلف ذراتی در این مایع ژله مانند و شفاف پدیدار می شود که هنگام عبور نور از زجاجیه، سایه این ذرات در میدان دید فرد قرار می گیرد و فرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مگس پَران چه می دانید؟

از مگس پَران چه می دانید؟