مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 12:192019-11-10سياسي

کوبا به تحولات بولیوی واکنش نشان داد


وزارت خارجه کوبا با انتشار بیانیه‎ ای به تحولات اخیر در کشور بولیوی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وزارت خارجه کوبا با انتشار بیاینه ای به تحولات اخیر در بولیوی واکنش نشان داد و از انتخاب دوباره اوو مورالس به عنوان رییس جمهوری بولیوی استقبال کرد.

در بیانیه وزارت خارجه کوبا با تاریخی توصیف کردن پیروزی مجدد مورالس در برابر آن چه که مانورهای داخلی و منطقه ای، امپریالیسم و یک جنگ شدید رسانه ای عنوان گردیده، همچنین تاکید شده که مورالس در انتخاباتی با مشارکت گسترده مردمی به پیروزی رسیده است.

وزارت خارجه کوبا در بیانیه خود بخش های مخالف دولت بولیوی را متهم کرده که با حمایت و رهبری آمریکا و الیگارشی منطقه ای، با بی اعتنایی به نهادهای انتخاباتی و شرکت عمومی در انتخابات، کودتایی را به جریان انداخته اند تا از این طریق نتیجه انتخاب ملت بولیوی را نادیده بگیرند.

به گفته وزارت خارجه کوبا استراتژی کودتایی مخالفان منجر به ایجاد خشونت، کشته و زخمی شدن صدها نفر و بیانات نژادپرستانه به مردم اصیل این کشور شده است.

وزارت خارجه کوبا در بیانیه خود همچنین به اظهارات میگل دیاز کانل رییس جمهور این کشور استناد و به نقل از او گفته است: کودتایی علیه رییس جمهور قانونی بولیوی در حال انجام ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوبا به تحولات بولیوی واکنش نشان داد

کوبا به تحولات بولیوی واکنش نشان داد