مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 09:292019-11-10پزشكي

علت 20 درصد بوی بد دهان بیماری های مهم سیستماتیک است


رییس انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران علت 20 درصد بوی بد دهان را بیماری های مهم سیستماتیک اعلام و شناسایی علت دقیق بوی بد دهان را به دلیل اهمیت درمان بیماری های منشأ آن، - بسیار ضروری توصیف کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، طی سخنانی در نوزدهمین کنگره بین المللی بیماری های گوارش و کبد که از 14 تا 17 آبان ماه 98 به مدت 4 روز در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، بوی بد دهان (هالیتوز) را یک مشکل بهداشتی و مساله جدی اجتماعی دانست که مبتلایان را ناگزیر از تحمل رنج فراوان کرده و بر روابط شخصی آنها تاثیرگذار ست.

میزان شیوع بوی بد دهان در جوامع رییس پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهرن، با بیان این که بوی بد دهان از سنین کودکی ( دو یا سه سالگی) شروع و با افزایش سن ، بیشتر می شود، میزان شیوع بوی بد دهان در جوامع مختلف را طبق مطالعات انجام شده، بین 15 تا 30 درصد اعلام کرد و افزود: شیوع بوی بد دهان در مردان ، سه برابر زنان است اما عمدتا، زنان از آن شکایت می کنند ؛ چرا که به این موضوع اهمیت بیشتری می دهند.

فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد، با تاکید بر این که بوی بد دهان، اغلب بوی تنفس انسان است نه بوی خود دهان، در ادامه، تولید گازهای سولفور توسط باکتری های دهان و رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت 20 درصد بوی بد دهان بیماری های مهم سیستماتیک است

علت 20 درصد بوی بد دهان بیماری های مهم سیستماتیک است