مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 08:102019-11-10اقتصادي

کاهش 12 درصدی اراضی کشاورزی استان سمنان به دلیل کم آبی


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان از برنامه ریزی برای کاهش 12 درصدی سطح زیرکشت این استان خبر داد و گفت: - ایسنا/سمنان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان از برنامه ریزی برای کاهش 12 درصدی سطح زیرکشت این استان خبر داد و گفت: در چند سال اخیر سطح زیرکشت کاهش و میزان برداشت در واحد سطح در مزارع استان افزایش داشته است.

سید حسن میرعماد از کشت علوفه ها و گیاهان دارویی کم آب بر به عنوان یکی از سیاست های این استان نام برد و اظهار کرد: استان سمنان با محدودیت منابع آبی مواجه است و نیاز است به سمت کشت گیاهانی که کم آب بر بوده و دارای ارزش افزوده بالا هستند برویم.

وی با بیان اینکه شرایط منابع آبی استان سمنان روزبه روز بحرانی تر می شود ادامه داد: عمده دشت های این استان در شمار دشت های ممنوعه قرار دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در روستاها عمده مشاغل دام پروری است گفت: برای اینکه بتوانیم تولیدات دامی را حفظ کنیم باید علوفه دام را تأمین کنیم.

میرعماد با بیان وضعیت منابع آبی استان ایجاب می کند تا به دنبال کشت گیاهان کم آب بر باشیم به تدوین الگوی کشت در سال 96 اشاره کرد و افزود: این الگوی برای 9 دشت اصلی و برای 11 محصول زراعی انجام شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 12 درصدی اراضی کشاورزی استان سمنان به دلیل کم آبی

کاهش 12 درصدی اراضی کشاورزی استان سمنان به دلیل کم آبی