مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 11:392019-11-09پزشكي

نشانه های آندومتریوز را بشناسید


اندومتریوز یک بیماری زنانه است که طبق آمارهای جهانی، میزان شیوع آن در سنین باروری حدود 6 تا 10 درصد است و با توجه به مطالعات مختلف، تخمین زده می شود که در جمعیت زنان ایرانی که در سنین باروری قرار دارند، - حدود 2 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عاطفه گرگین_فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا، درباره این بیماری گفت: اندومتریوز حضور بافت لایه داخلی رحم یا همان اندومتر در نقاط دیگر بدن است.

در واقع وقتی سلول های اندومتر رحم در نقاط دیگر بدن یافت می شوند، تشخیص آندومتریوز مطرح می شود.

در این بیماری، هم زمان با سیکل های قاعدگی، این بافت ها در دیگر نقاط بدن شروع به خونریزی می کنند و باعث ایجاد درد، ضایعات عمقی و چسبندگی می شوند.

این بیماری می تواند اغلب نقاط بدن، به ویژه حفره شکم و لگن را (به جز طحال) درگیر کند و ممکن است در هر مقطع زمانی، از زمان بلوغ تا زمان یائسگی، بروز پیدا کند.

وی احتمال درگیر شدن دستگاه گوارش و دستگاه ادراری با این بیماری را بیشتر از دیگر نقاط بدن دانست و گفت: به دلیل نزدیکی این اندام ها به کانون های اندومتریوز، احتمال ابتلای دستگاه گوارش، بویژه روده و نیز مثانه و مجاری ادرای، بیشتر از دیگر نقاط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه های آندومتریوز را بشناسید

نشانه های آندومتریوز را بشناسید