مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 11:212019-11-09فرهنگي

حال و روز پاکبانان زیرزمینی/ جدال با فاضلاب برای یک لقمه نان حلال + فیلم و عکس


بچه که بودیم وقتی از ما می پرسیدند در آینده دوست دارید چه کاره شوید؟ اکثرا دوست داشتیم دکتر، مهندس، خلبان، معلم و یا خبرنگار شویم ولی کمتر کسی از ما می خواست پاکبان (رفتگر) شود! خُب چه می شود کرد، چرخش روزگار باعث می شود، برخی ها به آرزوها و رویاهای دوران کودکی شان نرسند.

  اگر بگوییم همه مشاغل زنجیر وار به هم پیوسته و مکمل هم اند و هیچ شغلی در جامعه بی ارزش نیست، بیراهه نگفته ایم.

دستانی که پاکیزگی را هدیه می دهند امروز می خواهیم در مورد افرادی صحبت کنیم که صبح ها پا به پای خورشید به خیابان می آیند اما دیرتر از خورشید می روند، با دست های پینه بسته شان، جاروی دسته بلند را بر سطح کوچه می کشند و گرد و غبار نگاه ها و قدم های خسته عابران را جارو می کنند، گاهی کنار جوی می ایستند و به جارویشان تکیه می دهند تا خستگی شان برطرف شود و گاهی داخل جوی و کانال می روند تا لجن و بویی، مردم را اذیت نکند.

خیلی از ما هر روز در خیابان های سرد و بی روح شهر از کنار همین پاکبانان بی تفاوت گذر می کنیم بدون اینکه حتی یک خسته نباشید، بگوییم! پاکیزگی شهر ارمغان دست های پینه بسته و تن رنجور پاکبان های بی آزار، بی ادعا و شریفی است که برای کسب لقمه ای نان ِحلال با طلوع آفتاب به کوی و برزن می آیند و حتی دیرتر از غروب آفتاب به خانه هایشان می روند تا چهره شهر، در ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال و روز پاکبانان زیرزمینی/ جدال با فاضلاب برای یک لقمه نان حلال + فیلم و عکس

حال و روز پاکبانان زیرزمینی/ جدال با فاضلاب برای یک لقمه نان حلال + فیلم و عکس