مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 08:032019-11-09فرهنگي

نخستین جشنواره ازگیل (کنس) در شهرستان نور برگزار شد


برگزاری انواع جشنواره های بومی محلی بستر و فرصت مناسبی برای همدلی وهم زبانی است و در واقع می توان گفت در برگزاری چنین جشنواره هایی باید حوزه های مختلف فرهنگی، - هویتی، هنری، اجتماعی و اقتصادی در نظرگرفته شود و شور و نشاط اجتماعی محصول برگزاری چنین جشنواره هایی است.

اجرای ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی و به نمایش گذاشتن غذاهای سنتی باعث انتقال آداب و رسوم گذشته به نسل جدید و نشان دادن فرهنگ اصیل مردمان هر دیار می شود.

استان مازندارن با پیشینه تمدن چند هزار ساله و دارای فرهنگ های متفاوت و ارزشمندی است که باید به نسل امروز نشان داد و برگزاری جشنواره های بومی محلی مانند پلی می تواند این هویت اصیل و فرهنگ غنی را به نسل جوان و آینده داران فردا که بیشتر خودر ا در دنیای مجازی غرق کرده اند، نشان دهد.

استقبال بی نظیر از جشنواره نشان دهنده توجه مردم به فرهنگ بومی محلی است داوود فلاح رییس اداره فرهنگ وارشاد شهرستان نور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره بومی محلی در روستای انارجار از توابع بخش مرکزی شهرستان نور اظهار کرد: جشنواره بومی محلی ازگیل (کنس) برای نخستین بار در استان مازندارن و شهرستان نور به همت دهیاری و شورای روستای انارجار، موسسه فرهنگی و هنری پژواک هنر آرمان ودبیری اداره فرهنگ و ارشاد نور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین جشنواره ازگیل (کنس) در شهرستان نور برگزار شد

نخستین جشنواره ازگیل (کنس) در شهرستان نور برگزار شد