مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 06:262019-11-09بين الملل

آمریکا می خواهد سازمان ملل به مساله انتخاب جانشین دالایی لاما ورود کند


سفیر آمریکا در امور آزادی های مذهبی گفت، واشنگتن از سازمان ملل می خواهد تا در مساله انتخاب جانشین برای رهبر معنوی بوداییان تبت ورود کند تا دست چین در تعیین یک جانشین برای وی کوتاه شود.

- سم براونبک سفیر آمریکا در امور آزادی های مذهبی گفت، واشنگتن از سازمان ملل می خواهد تا در مساله انتخاب جانشین برای رهبر معنوی بوداییان تبت ورود کند تا دست چین در تعیین یک جانشین برای وی کوتاه شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سم براونبک، سفیر آمریکا در امور آزادی های بین المللی مذهبی گفت: من اخیرا با دالایی لاما، رهبر معنوی بوداییان تبت در تارامشالا، هندوستان محل تبعید او دیدار داشتم و درباره جانشینش صحبت های طولانی داشتیم.

وی ادامه داد: به دالایی لاما گفتم که ایالات متحده به دنبال یک حمایت جهانی برای این اصل است که انتخاب رهبر بعدی معنوی بوداییان تبت به بوداییان تبتی و نه دولت چین تعلق دارد.

امیدوارم که سازمان ملل این مساله را خودش به دست بگیرد.

این مقام آمریکایی همچنین اذعان داشت، چین با داشتن حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل تلاش خواهد کرد تا هرگونه اقدامی را بلوکه کند اما امیدواریم که سایر کشورها بتوانند دست کم حرف های خود را در سازمان ملل بیان کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا می خواهد سازمان ملل به مساله انتخاب جانشین دالایی لاما ورود کند

آمریکا می خواهد سازمان ملل به مساله انتخاب جانشین دالایی لاما ورود کند