مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 05:272019-11-09اقتصادي

محموله کیوی قابلیت صدور گواهی بهداشت قرنطینه نباتی جهاد کشاورزی را ندارد


معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: محموله کیوی که به بندر چابهار برای صادرات به کشور هند حمل شده است، به دلیل آلوده بودن به آفت سپردار، - نورالدین میرلاشاری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در چابهار پیرامون صادرات یک محموله کشاورزی شامل میوه کیوی به تعداد هفت کانتینر به مقصد کشورهند گفت: این میوه آلوده به یک آفت به نام سپردار است و با وجود این آفت صادرات آن امکان پذیر نیست.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار افزود: کارشناس قرنطینه جهاد کشاورزی این آفت را مشاهده و با عنایت اینکه یکی از شرایط کشور مقصد عاری بودن محصول از این آفت بوده و حتما داخل گواهینامه بهداشت قرنطینه کشور ایران عاری بودن محموله از این آفت قید گردد، آنجا بنده و همکارمان را نمیشناسند بلکه کشور جمهوری اسلامی ایران و موضوع اعتبار کشور در میان است و در صورت وجود مشکل کشور هند بعد از این واردات، کشور ایران را بخاطر عدم دقت و عدم رعایت شرایط قرنطینه، مسئول میداند.

وی ادامه داد: صاحب کالا می گوید تعهد می دهد که اگر کالا مرجوع شد هیچ ادعایی نداشته باشد این پذیرفته نیست زیرا اعتبار کشور و مسائل حقوقی و بین المللی در میان است.

این مسؤول اضافه کرد: به رقم ادعای صاحب کالا ما به ایشان اعلام کردیم این کالا نه تنها از بندر چابهار بلکه از هیچ کجای ایران به کشور هند در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محموله کیوی قابلیت صدور گواهی بهداشت قرنطینه نباتی جهاد کشاورزی را ندارد

محموله کیوی قابلیت صدور گواهی بهداشت قرنطینه نباتی جهاد کشاورزی را ندارد