مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 05:232019-11-09سياسي

مجازات ها از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل شود


رییس کل دادگستری استان همدان بابیان اینکه مجازات ها باید از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل شود، گفت: حفظ کرامت انسانی افراد از اولویت های دستگاه قضایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا عدالتخواه صبح شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان اظهار داشت: تفکر حاکم بر حبس برای مجرمین جرائم غیر عمد باید اصلاح و مجازات ها باید از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل گردد.

وی گفت: حفظ کرامت انسانی افراد یکی از اولویت های دستگاه قضایی است و در جرائم غیر عمد با اعمال مجازات های جایگزین حبس، مجرمین باز اجتماعی می گردند.

رییس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: زندان زدایی یکی از اهداف قوه قضاییه است به طوری که به جای اعمال حبس برای جرائم خرد و جرائم غیرعمد، ارائه خدمات عمومی رایگان روش مناسبی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها است.

وی خطاب به قضات محاکم عنوان کرد: شخصیت آسیب دیده مجرم را مانند یک طبیب باید درمان کرد به طوری که از تکرار جرم توسط مجرم پیشگیری شود.

عدالتخواه ادامه داد: رویکرد حبس گرایی در سیاست های قضایی اسلامی امری مذموم است و باید در جهت اصلاح مجرمین از رهنمودهای ائمه اطهار (ع) الگوبرداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات ها از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل شود

مجازات ها از رویکرد تنبیهی به رویکرد اصلاحی تبدیل شود