مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 05:122019-11-09اجتماعي

ناگفته هایی از ساعت مسجد جامع کبیر یزد


برج ساعت مسجد جامع یزد که یکی از جاذبه های زیبای گردشگری یزد به شمار می رود، بلندترین برج ساعت در یزد و پیچیده ترین در نوع خود محسوب می‎شود ولی هرچند همیشه در مقابل چشم رهگذران و گردشگران قرار دارد ولی کمتر کسی با آن آشنایی دارد.

- ایسنا/یزد برج ساعت مسجد جامع یزد که یکی از جاذبه های زیبای گردشگری یزد به شمار می رود، بلندترین برج ساعت در یزد و پیچیده ترین در نوع خود محسوب می‎شود ولی هرچند همیشه در مقابل چشم رهگذران و گردشگران قرار دارد ولی کمتر کسی با آن آشنایی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برج ساعت مسجد جامع یزد یکی از جاذبه های شهر تاریخی یزد محسوب می شود که دقیقاً در مقابل بنای کهن و تاریخی مسجد جامع این شهر واقع شده و در قاب تصویر اکثر گردشگران شهر جهانی یزد جای دارد.

این ساعت که از اموال شهرداری یزد به شمار می آید، حدود نیم قرن پیش توسط یک تاجر یزدی به درخواست حجت الاسلام محمد وزیری که مسجد جامع کبیر یزد را مرمت کرد، به این شهر آورده شد.

ابتدا قرار بود که ساعت برای مسجد جامع و در میان مناره های آن نصب شود اما شهردار وقت پیشنهاد داد که اگر این ساعت در بین مناره ها کار شود، دو صفحه از چهار صفحه ی آن دیده نمی شود لذا بهترین اقدام، ساخت برجی برای ساعت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته هایی از ساعت مسجد جامع کبیر یزد

ناگفته هایی از ساعت مسجد جامع کبیر یزد