مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آبان 1398 ساعت 09:192019-11-08اقتصادي

نخستین جشنواره انار مهریز در سریزد آغاز شد


نخستین جشنواره انار مهریز صبح امروز در منطقه باستانی سریزد آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دبیر برگزاری جشنواره انار سریزد، صبح جمعه در حاشیه برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های بالای تاریخی و گردشگری روستای سریزد و در راستای رونق تولید و اشتغال زایی و کمک به مردم این روستا برگزار شده است.

قاسم حاجی بیگی افزود: در حاشیه برگزاری این جشنواره، دروازه باستانی فرافر، مجموعه بومگردی و کاروانسرای سریزد و قلعه تاریخی و معروف این روستا معرفی می شود تا با توسعه گردشگری موجب رونق و آبادانی هر چه بیشتر این روستا شود.

وی بابیان اینکه انار مرغوب سریزد به یکی از نمادهای مهریز تبدیل شده است، ادامه داد: انار یکی از محصولات اصلی روستای سریزد است تا جایی که حدود 40 هکتار از اراضی روستای سریزد زیر کشت این محصول قرار دارد و سالانه 400 تن انار از باغ های این روستا برداشت می شود.

فرماندار شهرستان مهریز نیز با اشاره به حساسیت های موجود در زمینه برگزاری اولین جشنواره انار در این شهرستان مهریز گفت: این جشنواره بدون سرمایه گذاری دولت و با سرمایه گذاری بخش خصوصی برگزار شده و امیدواریم باعث نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی در این منطقه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین جشنواره انار مهریز در سریزد آغاز شد

نخستین جشنواره انار مهریز در سریزد آغاز شد