مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آبان 1398 ساعت 06:102019-11-08اقتصادي

جشنواره یاقوت سرخ در درجزین


جشنواره انار درجزین با هدف، توسعه گردشگری کشاورزی، رونق بازار تازه خوری پاییزه، معرفی ظرفیت های بومی و محلی و بررسی راهکارهای تولید با کیفیت صادراتی این محصول برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیمای استان سمنان ، شهر درجزین از توابع شهرستان مهدیشهر در پنج کیلومتری شمال سمنان واقع شده و دارای حدود 200 هکتار انارستان است .

در این شهر کوهپایه ای، 12 رقم انار بومی تولید می شود ومعروف ترین آن ؛ پوست قرمز، آب دندان، پوست سفید، اردستانی و بی دانه است که بعلت داشتن پوست نازک، آبدار بودن، وزن بیشتر حبه نسبت به پوست و هسته و یاقوتی شکل بودن دانه ها در مقایسه با محصولات استانهای مشابه در فصل برداشت بازار پسند تر است.

از هر هکتار باغ انار در این منطقه به طور متوسط 21 تا 22 تن محصول برداشت می شود که این در حالی است که میانگین برداشت انار در سطح ملی 17 تا 15 تن در هر هکتار است.

به شکرانه برداشت این محصول ، جشنواره یاقوت سرخ در درجزین برگزار شد .

به گفته شهردار درجزین؛ در مدت سه روز برگزاری جشنواره ، آواها و آیین ها و بازی های بومی و محلی اقوام ایرانی با حضور هنرمندان 8 استان همجوار اجرا شد و بازدید کنندگان از 20 غرفه ویژه فروش مستقیم انار و محصولات جانبی نظیر رُب، لواشک، آب انار و ادویه و داورهای گیاهی با پایه انار خرید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره یاقوت سرخ در درجزین

جشنواره یاقوت سرخ در درجزین