مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آبان 1398 ساعت 22:252019-11-07اقتصادي

واریز 360 هزار میلیارد به حساب خانوارهای ایرانی!


در چند سالی که دولت یارانه نقدی 45 هزارو 500 تومانی پرداخت کرده تاکنون بیش از 360 هزار میلیارد تومان به حساب خانوارهای ایرانی واریز کرده است؛ این رقم نزدیک به بودجه عمومی است که امسال با آن کل کشور اداره می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وقتی فرمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و توزیع یارانه نقدی بین خانوارهای ایرانی صادر می شد شاید این تصور وجود نداشت که این روند معیوب تا زمانی ادامه پیدا کند که خرج آن به صدها هزار میلیارد تومان می رسد و دیگر قدرت اصلاح سریع آن به حداقل می رسد.

10 سال است که جمعیت بیش از 70 میلیونی ایران عادت کرده اند که ساعت 12 شب یکی از روزهای آخر ماه مبلغ 45 هزار و 500 تومان به حسابشان واریز شود.

فرقی هم ندارد خانوار وضعیت مالی خوبی داشته باشد و این پول اصلا اثری در زندگی آن نداشته باشد یا خانواری که حتی همین یارانه می تواند گرهی از زندگی اش باز کند و برای دریافت آن منتظر استغ وضعیتی که نشان دهنده روال اشتباه پرداخت یارانه در این سال ها بوده و می توانست به جای توزیع بین افراد غیرنیازمند به گونه ای برنامه ریزی شود که به نوعی دیگر از نیازمندان حمایت شود و هم سهم بخش های دیگری که در قانون تعیین شده، اختصاص پیدا کند.

اما به هر ترتیب، جمعیتی وارد لیست سازمان هدفمندی شدند که در هر ماه حدود 3500 میلیارد تومان هزینه یارانه 45 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واریز 360 هزار میلیارد به حساب خانوارهای ایرانی!

واریز 360 هزار میلیارد به حساب خانوارهای ایرانی!