مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آبان 1398 ساعت 12:222019-11-06سياسي

خروج محموله سیلندر حاوی گاز UF6 از نطنز برای انتقال به فردو +عکس


خروج محموله سیلندر حاوی گاز UF6 از نطنز برای انتقال به فردو +عکس - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پس از ابلاغ دیروز (سه شنبه) حسن روحانی رییس جمهوری ایران به سازمان انرژی اتمی برای آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی در مجتمع غنی سازی شهید مسعود علیمحمدی (فردو) امروز عملیات انتقال سیلندر حاوی گاز UF6 (هگزافلوراید اورانیوم) از مجتمع نطنز به فردو انجام شد و آنگونه که بهروز کمالوندی اعلام کرد قرار است ساعت 12 امشب عملیات گازدهی به سانتریفیوژها در فردو آغاز شود.

در همین خصوص محموله سیلندر (مخزن) 2800 کیلویی حاوی حدود 2000 کیلوگرم  گاز هگزا فلوراید اورانیوم UF6 از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) در اولین ساعات بامداد امروز چهارشنبه 15 آبان 1398 به مقصد فردو خارج شد.

این محموله تحت نظارت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از انتقال از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن( نطنز) به مجتمع غنی سازی شهید علیمحمدی ( فردو) در سالن خوراک دهی مجتمع فردو قرار گرفت.

در همین خصوص بهروز کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی به مراحل فرآیند غنی سازی اشاره کرد و افزود: فرآیند غنی سازی چند مرحله دارد که مرحله اول انتقال مواد است که انجام شد، در مرحله دوم باید این مواد به خطوط خوراک وصل شود و بعد از آن مراحل دیگری هست که در چند ساعت آینده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج محموله سیلندر حاوی گاز UF6 از نطنز برای انتقال به فردو +عکس

خروج محموله سیلندر حاوی گاز UF6 از نطنز برای انتقال به فردو +عکس