مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آبان 1398 ساعت 09:452019-11-06بين الملل

آمریکا از دیدار «مون» و «آبه» استقبال کرد


یک مقام ارشد آمریکایی که به شرق آسیا سفر کرده، از اینکه با وجود تنش ها میان کره جنوبی و ژاپن سران دو کشور با یکدیگر دیدار کرده اند، استقبال کرد.

- آمریکا از دیدار مون و آبه استقبال کرد یک مقام ارشد آمریکایی که به شرق آسیا سفر کرده، از اینکه با وجود تنش ها میان کره جنوبی و ژاپن سران دو کشور با یکدیگر دیدار کرده اند، استقبال کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دیوید استیول دستیاور وزیر خارجه آمریکا که به سئول سفر کرده، روز سه شنبه از دیدار اخیر میان سران کره جنوبی و ژاپن استقبال کرد.

  روابط کره جنوبی و ژاپن از ماه ها پیش به شدت پرتنش شده، با این وجود روز دوشنبه آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و مون جائه این رییس جمهور کره جنوبی در حاشیه نشست کشورهای آسه آن در بانکوک برای اولین بار بعد از چند ماه دیداری کوتاه داشتند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، استیول در این مورد گفت: از اینکه وقتی آنجا بودیم مطلع شدیم که رییس جمهور مون و نخست وزیر آبه توانسته اند گفت وگو کنند، بسیار دلگرم شدیم.

استیول این دیدار را نشانه ای دلگرم کننده توصیف کرد و گفت واشنگتن امیدوار است که شاهد بهبود سریع روابط این دو متحد خود در شرق آسیا باشد.

روابط کره  جنوبی و ژاپن از یک سال پیش به پایین ترین سطح در چند دهه رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا از دیدار «مون» و «آبه» استقبال کرد

آمریکا از دیدار «مون» و «آبه» استقبال کرد