مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آبان 1398 ساعت 09:032019-11-06اقتصادي

پیش بینی برداشت 50 هزار تُن انار از سطح باغات لرستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می شود از سطح 2 هزار و 600 هکتار باغات بارور استان بین 47 تا 50 هزار تُن انار برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالرضا بازدار امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از ظرفیت های استان لرستان به لحاظ کمی و کیفی تولید محصولات باغی است و با اقدامات مفید و موثر و همچنین با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی و توجه باغداران به توصیه های فنی کارشناسان، لرستان دارای ظرفیت بالایی در این زیر بخش است.

وی افزود: سطح زیر کشت انار استان لرستان بیش از 3400 هکتار است که از این مقدار 2600 هکتار بارور و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده است و طی سالیان آینده به ظرفیت استان اضافه خواهند شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان متوسط عملکرد باغات انار استان لرستان را 18 تن در هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: پیش بینی این است که بین 47 تا 50 هزار تن انار از انارستان های استان لرستان برداشت شود.

بازدار تصریح کرد: انار به لحاظ اقتصادی، امنیت غذایی و تنوع تولید یکی از زیر بخش های مهم کشاورزی استان است و انار لرستان محصولی است که در سطح کشور شناخته شده است.

وی ادامه داد: استان لرستان به لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید انار دارای رتبه نهم کشور است و انتظار ما از بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و تجار استان این است که برای بسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 50 هزار تُن انار از سطح باغات لرستان

پیش بینی برداشت 50 هزار تُن انار از سطح باغات لرستان