مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آبان 1398 ساعت 07:012019-11-06اقتصادي

افزایش 40 درصدی سطح زیرکشت ذرت علوفه ای در تربت جام


سطح زیرکشت ذرت علوفه ای در شهرستان تربت جام به هزار و 680 هکتار رسید که نسبت به سال زراعی گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

- ی مرکز خراسان رضوی، معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: در سال زراعی جاری میانگین تولید متوسط این محصول در اراضی مستعد شهرستان در هر هکتار به بیش از 55 تن می رسد.

علی ممیزی با بیان اینکه 20 هکتار مزارع ذرت علوفه ای در این شهرستان به روش های نوین آبیاری کشت می شود افزود: در سال جاری در راستای حمایت از کشاورزان این محصول بیش از 250 تن انواع کود های شیمیایی بین کشاورزان ذرت کار این منطقه توزیع شد.

وی گفت: تولید ذرت علوفه ای در تربت جام افزون بر 350 خانوار بهره بردار دارد که عمده اراضی این محصول در کشتزار های بخش نصرآباد این شهرستان است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام افزود: سال گذشته بیش از 66 هزار تن ذرت علوفه ای در تربت جام تولید شد و سرمازدگی سال گذشته به 10 درصد مزارع این محصول خسارت وارد کرد.

ممیزی با اشاره به اینکه 40 درصد ذرت تولید شده در تربت جام به شهرستان های باخرز، تربت حیدریه و نیشابور ارسال می شودگفت: کشاورزان باید قبل از سرمای پاییزه محصول خود را برداشت کنند در غیر این صورت با کاهش کمی و کیفی محصول دچار ضرر و زیان می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 40 درصدی سطح زیرکشت ذرت علوفه ای در تربت جام

افزایش 40 درصدی سطح زیرکشت ذرت علوفه ای در تربت جام