مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آبان 1398 ساعت 05:142019-11-06پزشكي

75 درصد جامعه ایرانی گرفتار میکروب هلیکوباکتری هستند


یک فوق تخصص گوارش و کبد، با عنوان این مطلب که 75 درصد از جامعه ایرانی مبتلا به هلیکوباکترپیلوری هستند، گفت: در سه دسته از افراد درمان باید با دقت انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حافظ تیرگر فاخری، با اشاره به اینکه حدود نیمی از مردم دنیا مبتلا به هلیکوباکترپیلوری هستند، افزود: افرادی که سابقه فامیلی سرطان معده در بستگان درجه یک خود دارند یا مبتلا به زخم اثنا عشر هستند یا تغییرات پیش سرطانی در آندوسکوپی آنها مشخص شده باید حتماً درمان هلیکوباکتر با دقت برای آنها انجام گیرد.

وی در نوزدهمین کنگره گوارش و کبد ایران در ارتباط با موضوع هلیکوباکتری، اظهار داشت: حدود 75 درصد از آحاد جامعه ایرانی این میکروب در معده آنها وجود دارد که به علت اکتسابی از محیط یا اطرافیان این میکروب وارد معده آنها شده است.

فاخری افزود: در 10 سال ابتدایی عمر بیشترین دلیل ابتلا به میکروب هلیکوباکتری عوامل درون خانوادگی است و مادر با بوسیدن کودک امکان انتقال بزاق دهان به دهان فرزندش وجود دارد یا حتی مزه کردن غذای کودک می تواند به راحتی سبب انتقال این میکروب از مادر به کودک شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: هر چقدر سطح بهداشت در جامعه و خانواده بیشتر باشد احتمال اینکه افراد مبتلا به میکروب هلیکوباکتر شوند نیز کمتر خواهد بود و به طور کلی در جوامع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 درصد جامعه ایرانی گرفتار میکروب هلیکوباکتری هستند

75 درصد جامعه ایرانی گرفتار میکروب هلیکوباکتری هستند