مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 18:002019-11-05اجتماعي

ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در کرمان


معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در کرمان گفت: صفر تا 100 ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) توسط کرمانی ها انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، جمعی از دانش آموزان دبیرستان 14 معصوم کرمان با حضور در محل ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع)، در جریان چگونگی ساخت این گنبد قرار گرفتند.

در این مراسم محمد بیدشکی اظهار داشت: زائران کربلا در بدو ورود به این شهر مقدس در اولین نگاه به دنبال گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) هستند تا از راه دور دست بر سینه گذاشته، عرض ادب کرده و سلام بدهند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: متاسفانه به دلیل ساخت و سازهایی که در اطراف حرم مطهر انجام شده، شعاع دید زائران نسبت به گنبد کم شده به طوری که حتی گنبد حرم مطهر سیدالشهدا در بین الحرمین هم قابل رویت نیست؛ لذا مسئولان آستان قدس حسینی تصمیم گرفتند گنبد بزرگ تری را برای نصب بر حرم مطهر سفارش دهند.

وی خاطر نشان کرد: این کار با افتخار به ایرانیان واگذار شد و ستاد بازسازی عتبات کرمان که به دنبال انجام یک پروژه صفر تا صدی در کربلا بود، این پیشنهاد را پذیرفت و طرح ساخت گنبد را آماده و ارائه کرد که در کربلا با حضور مسئولان حرم و مهندسان عراقی مطرح و بررسی شد و مورد پذیرش واقع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در کرمان

ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در کرمان