مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 11:342019-11-05اقتصادي

زنگ خطری که باید به صدای آن گوش داد!


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان با اشاره به گستره بیش از 97 کیلومتری این استان گفت: با وجود این گستردگی تنها در کمتر از 10 درصد این گستره آبخوان ها وجود دارند.

- ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان با اشاره به گستره بیش از 97 کیلومتری این استان گفت: با وجود این گستردگی تنها در کمتر از 10 درصد این گستره آبخوان ها وجود دارند.

حیدریان در آیین افتتاحیه طرح ملی دلنش آموزی نجات آب در سمنان اظهار کرد: علاوه بر این امکان استحصال آب در استان سمنان، تنها هفت درصد است.

وی از کسری مخازن آب زیر زمینی در کشور و استانبه عنوان یک زنگ خطر جدی یاد کرد و گفت: باید به این زنگ خطر توجه کرد وگرنه در آینده با مشکل مواجه می شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان به میزان پایین بارندگی ها در استان پرداخت و گفت: میزان متوسط بارندگی ها در دنیا بالغ بر 860 میلی متر است و این در حالی است که این رقم در کشور ما 240 میلیمتر و در استان سمنان تنها 120 میلی متر است.

حیدریان بر لزوم مدیریت مصرف تاکید و تصریح کرد: 87 درصد از آب موجود در استان در بخش کشاورزی با بازدهی بالغ بر 30 درصدی مصرف می شود که این امر نیاز به بازنگری و اصلاح جدی دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی نجات آب در استان خاطرنشان کرد: باید در قالب طرح ملی داناب و با کمک دانش آموزان، برای نج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطری که باید به صدای آن گوش داد!

زنگ خطری که باید به صدای آن گوش داد!