مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 11:232019-11-05اجتماعي

آغاز ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه/ شکار پرندگان ممنوع شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، از آغاز ورود پرندگان مهاجر به این استان خبر داد و گفت: با توجه به تعداد و احتمال بیماری پرندگان، پروانه شکار صادر نشده است.

فریدون یاوری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از ورود پرندگان مهاجر به این استان خبر داد و اظهار داشت: مهاجرت پرندگان در فصل سرما با توجه به دمای هوا در مبدا و همچنین مقصد، معمولا از نیمه آبان ماه تا اواسط آذرماه آغاز می شود.

وی ادامه داد: آب گیرهای استان کرمانشاه محل مناسبی برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر نیست، بلکه این پرندگان در مسیر مهاجرت خود توقفی کوتاه در کناره های آبزی استان خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: این پرندگان بیشتر در حاشیه رودخانه ها، سدها، تالاب هشیلان و به طور کلی هر محدوده ای از استان که آب داشته باشد، فرود می آیند.

به گفته یاوری، پرنده های مهاجر عمدتا شامل خوتکا، حواصیل، لک لک ها، مرغابی، قو و اردک هستند که بیشتر از نواحی غرب وارد استان کرمانشاه می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، در خصوص احتمال آلودگی پرندگان مهاجر به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گفت: به طور یقین نمی توان درباره آلودگی پرندگان مهاجر نظر داد، ولی احتیاط لازم را باید در این خصوص مدنظر داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه/ شکار پرندگان ممنوع شد

آغاز ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه/ شکار پرندگان ممنوع شد