مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 09:072019-11-05اجتماعي

عیار مطلوب یک محل برای معلولان مناسب بودن فضای شهری است


مدیرکل بهزیستی استان مرکزی می گوید: معیار مطلوب یک محل برای معلولان و جانبازان مناسب بودن فضای شهری اطراف با نیازهای حرکتی آنان و قابل استفاده بودن آن برای این افراد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز بازدید میدانی بررسی موضوع مناسب سازی معابر شهری برای اولین بار در استان با حضور مدیرکل بهزیستی، شهردار کلانشهر ارک، معاون توابنخشی و جمعی از مسوولان محلی از خیابان قائم مقام اراک صورت گرفت.

 مناسب سازی محیط شهری برای داشتن زندگی آرام و بی دغدغه همراه با رضایت مندی تمام اقشار جامعه از امکانات شهری  از جمله مواردی است که به صورت یک استاندارد بین المللی، در تمام کشورهای دنیا سابقه بسی طولانی دارد.

در استان  مرکزی نیز با وجود آن که درصد قابل توجهی از جمعیت جامعه را افراد معلول و جانباز تشکیل می دهند، اما مسئله توان بخشی معلولان و جانبازان و مناسب سازی محیط شهری بحث جوان و در عین حال رو به رشدی است.

بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و به استناد بند (ج) ماده 193 برنامه سوم توسعه کشور که در سال 1379 آیین نامه اجرایی آن به تصویب هیات وزیران رسید و با توجه به اینکه قانون درمورد مناسب سازی محیط شهری و اماکن دولتی صراحت دارد، اما این امر در مقام اجرایی آن با چالش هایی مواجهه است، بنابراین باید مناسب سازی شهری را یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عیار مطلوب یک محل برای معلولان مناسب بودن فضای شهری است

عیار مطلوب یک محل برای معلولان مناسب بودن فضای شهری است