مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 08:162019-11-05فرهنگي

گوته بر خوان سعدی


در نشست «بر خوان سعدی» که همزمان با هفته فرهنگی آلمان در شیراز برگزار شد، درباره تأثیرپذیری گوته از شاعران ایرانی سخن گفته شد.

- در نشست بر خوان سعدی که همزمان با هفته فرهنگی آلمان در شیراز برگزار شد، درباره تأثیرپذیری گوته از شاعران ایرانی سخن گفته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همزمان با برگزاری هفته فرهنگی آلمان در شیراز، هفتاد و چهارمین نشست از سلسله نشست های بر خوان سعدی توسط انجمن فرهنگ و ادب شیراز و با همکاری مرکز سعدی شناسی، شهرداری شیراز، سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران و مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در سرای سخن برگزار شد.

در این نشست، استفان ریتز - کاردان فرهنگی سفارت آلمان - در ایران با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم گفت: بسیار خوشحالیم که به مناسبت 200 سالگی دیوان غربی ـ شرقی گوته، شاعر بزرگ آلمان و دوستدار حافظ و سعدی و مولانا و عطار و.

امروز در شهر شیراز و در نزد شما شعردوستان از این شاعران بزرگ می شنویم و می آموزیم.

در ادامه، محمود حدادی - مترجم و استاد زبان و ادبیات آلمانی - با بررسی تاریخچه دوران زیست گوته در آلمان و زندگی و آثار این شاعر آلمانی، در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: گوته شاعر نام آوری است که از برخی از شاعران و نویسندگان برجسته جهان در آثارش تأثیر پذیرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوته بر خوان سعدی

گوته بر خوان سعدی