مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 08:012019-11-05اقتصادي

کنترل طغیان آفت مگس میوه مدیترانه ای در گلستان


سرپرست معاونت حفظ نباتات جهادکشاورزی گلستان گفت: طغیان آفت مگس میوه مدیترانه ای در استان گلستان به میزان بسیار زیادی کنترل و مدیریت شده است.

- ایسنا/گلستان سرپرست معاونت حفظ نباتات جهادکشاورزی گلستان گفت: طغیان آفت مگس میوه مدیترانه ای در استان گلستان به میزان بسیار زیادی کنترل و مدیریت شده است.

پیام آبروان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آفت مگس میوه مدیترانه ای یکی از مهم ترین و خطرناک ترین آفات است که می تواند به 250 گونه گیاهی از جمله مرکبات، خرمالو، انار و .

آسیب وارد کند.

وی افزود: اولین مشاهده آفت مگس میوه مدیترانه ای در سالجاری در اوایل مردادماه در شهرستان های بندر گز و کردکوی بوده و بعد از آن در گرگان نیز شاهد فعالیت های این آفت بودیم.

سرپرست معاونت حفظ نباتات جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: امسال به دلیل فراوانی بارش باران و سرسبز شدن مراتع، حشرات زاد و ولد بسیار زیادی داشتند و شرایط برای تکثیر بیش از اندازه آفات از جمله مگس میوه مدیترانه ای فراهم شد.

آبروان با اشاره به مشاهده این آفت در باغات خرمالو و انار و خصوصاً مرکبات در غرب استان، بیان کرد: مگس میوه مدیترانه ای روی لایه پوست میوه تخم گذاری می کند و لاروی که به وجود می آید از بافت های نرم میوه تغذیه می کند و باعث فساد میوه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل طغیان آفت مگس میوه مدیترانه ای در گلستان

کنترل طغیان آفت مگس میوه مدیترانه ای در گلستان