مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آبان 1398 ساعت 11:512019-11-04پزشكي

رتبه سوم ایران در کاردرمانی /خبر خوش برای کودکان فلج مغزی


معاون پژوهشی گروه کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گفت: ایران بعد از آمریکا و کانادا رتبه سوم دنیا در کاردرمانی را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، گروهی از محققان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بومی سازی بسته جامع تمرین درمانی راهکاری برای توانبخشی کودکان فلج مغزی و بیماران دچار سکته مغزی، ضایعات نخاعی، ام اس و پارکینسون ارائه کردند.

نادر علیرضالو، مجری این طرح روز دوشنبه در نشست خبری، طراحی و ساخت تجهیزات کمک توانبخشی برای اصلاح اختلال حرکتی در کودکان دچار فلج مغزی را از دستاوردهای این مطالعات نام برد و گفت: این بسته شامل دو بخش قفس عنکبوتی و لباس فضایی است که بخش لباس فضایی این محصول شامل کلاه، جلیقه، شلوارک، زانوبند و کفش بند است که در پنج اندازه طراحی و تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه این بسته توانبخشی توسط کشورهایی چون روسیه، آمریکا، لهستان و برزیل تولید شده است، یادآور شد: این وسیله کمک توانبخشی کار درمانی، پس از انجام تغییرات لازم و طراحی قطعات مورد نیاز از سوی مهندسان بیومکانیک، متالوژی و قالب سازی در دانشکده توانبخشی به تولید رسید.

علیرضالو با تاکید بر اینکه با اجرای این مطالعات امکان طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز و دانش فنی این بسته در کشور ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: کاهش دوره توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه سوم ایران در کاردرمانی /خبر خوش برای کودکان فلج مغزی

رتبه سوم ایران در کاردرمانی /خبر خوش برای کودکان فلج مغزی