مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آبان 1398 ساعت 09:262019-11-04اجتماعي

رزمایش مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد


رزمایش مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان در روستای خوشینان علیا با همکاری 19 دستگاه اجرایی برگزار شد - مرکز کرمانشاه، با آمدن فصل سرما و احتمال شیوع بیماری آنوفلانزای فوق حاد پرندگان رزمایش تخصصی عملیاتی با رویکرد پدافند زیستی در روستای خوشینان علیا برگزار شد.

مرتضوی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کرمانشاه، افزایش توامندی در احیاء عملیات در زمان وقوع بحران را از اهداف این مانور عنوان کرد و گفت: این مانور با همکاری 19 دستگاه اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی - دامپزشکی و محیط زیست برپا شده است.

حاج محمدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در ادامه با اشاره به اینکه روستای خوشینان علیا با 111 خانوار و 436 نفر به دلیل نزدیکی به تالاب هشیلان در معرض خطر است افزود: همه ساله تعداد زیادی پرنده مهاجر به تالاب هشیلان مهاجرت می کند و تلفاتی متوجه طیور روستا می شود.

به همین دلیل ما همه ساله برای جلوگیری از شیوع آنفولانزا در این روستا تمهیدات لازم را به صورت رندم اجرا می کنیم مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه همچنین گفت: این سازمان توانایی گرفتن آزمایش مولکولی پی سی آر را در مدت 4 ساعت دارد و اگر نمونه آزمایش مثبت اعلام شود سریعاً طیور مبتلا معدوم می شود حاج محمدی با یاد آوری اینکه بیماری انفولانزای فوق حاد پرندگان بیماری است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمایش مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد

رزمایش مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد