مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 11:072019-11-03اقتصادي

تولید 2.7 میلیون تن مرکبات در مازندران


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: میزان تولید مرکبات استان در سال جاری به دو میلیون و 700 هزار تن خواهد رسید که نشان از افزایش دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عزیزالله شهیدی فر بعدازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر توجه به پدافند غیرعامل در امر تولید اظهار داشت: مازندران با گام نهادن در کشاورزی مدرن و جدید با استفاده از امکانات و ابزار دستاوردهای خوبی در حوزه تولید داشته است.

وی افزود: مازندران کمتر از 2.

5 درصد اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است که بیش از هفت میلیون تن محصولات غذایی در آن تولید می شود و 10 درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی به استان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: بیش از 400 میلیون اصله گل و گیاه، درختچه های زینتی و غیره در پنج نوع در استان تولید می شود و رتبه اول را در کشور داریم.

شهیدی فر با اظهار اینکه 30 درصد گوشت سفید تولیدی در استان مصرف و بقیه به سایر مناطق کشور ارسال می شود گفت: مازندران رتبه اول کشوری را در تولید گوشت طیور دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بیش از 50 درصد جوجه یک روزه کشور در استان تولید می شود گفت: همچنین میزان تولید مرکبات استان دو میلیون و 700 هزار تن است و دو میلیون تن آن مربوط به پرتقال تامسون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 2.7 میلیون تن مرکبات در مازندران

تولید 2.7 میلیون تن مرکبات در مازندران