مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 08:252019-11-03پزشكي

توسعه شبکه ای عصبی برای به تصویر کشیدن افکار انسان ها


پژوهشگران شرکت روسی نوروباتیکس (Neurobotics) و موسسه فیزیک و فناوری مسکو (Moscow Institute of Physics and Technology) در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند شبکه عصبی ذهن خوانی توسعه داده اند که با بررسی فعالیت مغز افراد، - پژوهشگران شرکت روسی" نوروباتیکس"(Neurobotics) و "موسسه فیزیک و فناوری مسکو"(Moscow Institute of Physics and Technology) در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند شبکه عصبی ذهن خوانی توسعه داده اند که با بررسی فعالیت مغز افراد، افکار آنها را به تصاویر تبدیل می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشگران اظهار کرده اند این کار می تواند کاربردهای چشمگیری در درمان اختلال شناختی و توانبخشی پس از سکته مغزی داشته باشد.

شاید تاکنون تنها این موارد را در داستان های علمی-تخیلی شنیده باشید اما اکنون باید بگوییم این موضوع به حقیقت پیوسته است زیرا پژوهشگران شرکت نوروباتیکس و موسسه فیزیک و فناوری مسکو راهی برای تجسم فعالیت مغز افراد به تصاویر واقعی بدون استفاده از کاشت های تهاجمی در مغز پیدا کرده اند.

این کار پتانسیل این را دارد تا بتوان دستگاه های توانبخشی جدید غیرتهاجمی پس از سکته مغزی که توسط سیگنال های مغزی کنترل می شود را توسعه داد و همچنین درمان های جدید اختلال شناختی را نیز ایجاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه شبکه ای عصبی برای به تصویر کشیدن افکار انسان ها

توسعه شبکه ای عصبی برای به تصویر کشیدن افکار انسان ها