مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 06:452019-11-03فرهنگي

منظومه کردی «زال» در ایلام رونمایی می شود


رییس حوزه هنری ایلام از برگزاری آیین رونمایی از لوح فشرده کردی «زال» ترجمه منظور کُردی داستان زال از شاهنامه فردوسی خبر داد.

- ایسنا/ایلامرییس حوزه هنری ایلام از برگزاری آیین رونمایی از لوح فشرده کردی زال ترجمه منظور کُردی داستان زال از شاهنامه فردوسی خبر داد.

محمدعلی قاسمی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این لوح فشرده اثر شیرین محمدی ویژه گروه کودک و نوجوان است که در سال جاری به همت جمعی از هنرمندان ایلامی تدوین و تولیدشده است.

وی با بیان اینکه این اثر اولین اثر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به زبان مادری است، تصریح کرد: هدف از این رونمایی تقویت و حفظ زبان مادری و ترغیب نسل جوان به مطالعه و فراگیری اشعار شاهنامه فردوسی است.

رییس حوزه هنری ایلام تصریح کرد: در این اثر، بخشی از شاهنامه فردوسی به زبان کردی ایلامی در قالب یک آلبوم منتشرشده تا به نوعی به نسل جوان امروز کمک کند که زبان مادری خود را فراموش نکنند و این جذابیت را نیز درزمینه ی فراگیری و انس با شاهنامه فردوسی در بین نسل جوان ایجاد کند.

قاسمی تاکید کرد: تولید و انتشار چنین آثاری می تواند بسترساز حفظ و صیانت از تاریخ، هویت و ادبیات و همچنین آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با مفاخر فرهنگی و ادبی ایران اسلامی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منظومه کردی «زال» در ایلام رونمایی می شود

منظومه کردی «زال» در ایلام رونمایی می شود