مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 06:152019-11-03دانش

نانوکاتالیست اکسید تیتانیوم برای تولید انرژی پاک ساخته می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی نجف پور پژوهشگر گروه پژوهشی شیمی سبز پژوهشکده علوم پایه و فناوری های نوین دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان درباره طرح تحقیقاتی ساخت نانوکاتالیست اکسید تیتانیوم گفت: - پژوهشگران دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان موفق شدند با یک روش ساده و کم هزینه فوتوالکتروشیمی، برای رسیدن به انرژی پاک اقدام به تولید نانوکاتالیست اکسید تیتانیوم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی نجف پور پژوهشگر گروه پژوهشی شیمی سبز پژوهشکده علوم پایه و فناوری های نوین دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان درباره طرح تحقیقاتی ساخت نانوکاتالیست اکسید تیتانیوم گفت: این مقاله بخشی از یک پروژه تحقیقاتی بزرگ تر بوده است.

هدف برنامه پژوهشی جامع تر، دستیابی به نانوفوتوکاتالیست ها و نانوکاتالیست های با کارایی بالا برای واکنش شکست آب و یا فوتوالکتروسنتز مولکول های حامل انرژی بوده است.

در پروژه­ های انجام شده قبلی در گروه پژوهشی ما، با هدف تولید سوخت هیدروژنی، روش الکتروشیمیایی شکست آب بیشتر مورد توجه بود.

ولی در کار اخیر از روش فوتوالکتروشیمی برای شکست مولکول آب استفاده شده است.

این طرح قابلیت صنعتی شدن را دارد و برای تخریب آلاینده های آلی در پساب های صنعتی و تصفیه خانه­ های آب می توان از این کاتال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوکاتالیست اکسید تیتانیوم برای تولید انرژی پاک ساخته می شود

نانوکاتالیست اکسید تیتانیوم برای تولید انرژی پاک ساخته می شود