مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 04:422019-11-03پزشكي

درماندگی ارتباطی، مهمترین عامل اختلافات خانوادگی وطلاق های عاطفی


درماندگی ارتباطی، مهمترین عامل اختلافات خانوادگی و طلاق های عاطفی در بین زوج های جوان است.

- طاهره عزیزپور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: برخلاف تصور بسیاری از افراد که تصور می کنند بیشترین عامل اختلافات در زندگی زناشویی دلایل اقتصادی و معیشتی دارد ولی مشاهدات میدانی و مراجعات زوجین به روانشناسان نشان می دهد که ریشه و اساس اختلافات به خاطر نداشتن مهارت های ارتباطی و درماندگی در این حوزه رفتاری است.

وی تصریح کرد: ارتباط موثر، تسلط کلامی، اعتماد بنفس، کنترل خشم، ارتباط غیر کلامی و زبان بدن، مهارت های شنیدن و دریافت پیام و همچنین تحلیل پیام های پنهان در کلام تنها بخشی از مهارت هایی است که زوجین به دلیل ناآشنایی با آنها در تعامل با شریک زندگی خود دچار درماندگی ارتباطی می شوند.

این مشاور روانشناس ادامه داد: افرادی که در روابط خود دچار درماندگی ارتباطی هستند اغلب مشکلات مشترکی دارند آنها همواره در گرفتن حداقل حق و حقوق زندگی خود ناتوان هستند و گوشه نشینی، انزوا و در مواردی افسردگی بخشی از چالش های آنهاست.

وی با بیان اینکه درماندگی ارتباطی باعث کاهش علاقه بین زوجین می شود افزود: کسانی که بدون شناخت خود و طرف مقابل، دیگری را با احساس کور کورانه دوست دارد پس از ازدواج به دلیل نداشتن ارتباط موثر، راهشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درماندگی ارتباطی، مهمترین عامل اختلافات خانوادگی وطلاق های عاطفی

درماندگی ارتباطی، مهمترین عامل اختلافات خانوادگی وطلاق های عاطفی