مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 16:252019-11-02سياسي

آغاز کوچ پاییزه عشایر خراسان رضوی


کوچ پاییزه عشایر خراسان رضوی آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با آغاز فصل سرما و زایش تدریجی دام عشایر این استان با هدف تامین علوفه مورد نیاز ، کوچ پاییزه خود را آغاز کرده اند.

محمد نبوی فرد افزود: عشایر برون کوچ شامل تعدادی از عشایر شهرستان قوچان با 450 خانوار و بیش از 58 هزار راس دام که در فصل قشلاق به شهرستان مراوه تپه در استان گلستان و تعداد 270 خانوار از عشایر طایفه ایلخانی شهرستان بردسکن با بیش از 30 هزار راس دام به شهرستان طبس در خراسان جنوبی، تعدادی از عشایر خواف به شهرستان زیرکوه در خراسان جنوبی و تعدادی از عشایر شهرستان سبزوار به شهرستان شاهرود در سمنان کوچ می کنند.

وی گفت: عشایر درون کوچ نیز شامل تعدادی از عشایر شهرستان های قوچان، چناران، نیشابور و مشهد هستند که در مناطق قشلاقی استان در شهرستانهای سرخس، کلات و حوزه شهرستان مشهد (میامی) مستقر می شوند.

وی گفت: 35طایفه عشایری با هفت هزار و پنج خانوار و بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 13 شهرستان خراسان رضوی پراکنده اند که 60 درصد مراتع استان را در اختیار دارند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: مشهد، کلات، سرخس، چناران، قوچان، درگز، نیشابور، سبزوار، خوشاب، خواف، کاشمر، خلیل آباد و بردسکن از شهرستان های دارای عشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کوچ پاییزه عشایر خراسان رضوی

آغاز کوچ پاییزه عشایر خراسان رضوی