مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 08:402019-11-02پزشكي

موش ها در تله پودر های نانویی گرفتار می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یک شرکت دانش بنیان ایرانی با استفاده از مواد نانو، پودر غیرسمی کشنده موش تولید کرده است که می تواند کشنده قوی موش بوده، - یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانست با استفاده از مواد نانو داروی کشنده موش تولید کند که برای انسان بی ضرر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یک شرکت دانش بنیان ایرانی با استفاده از مواد نانو، پودر غیرسمی کشنده موش تولید کرده است که می تواند کشنده قوی موش بوده، اما برای انسان، دام و محیط زیست بی خطر است.

مدیر عامل این شرکت انگیزه تحقیق و ساخت این دارو را عدم استفاده شهرداری از دارو های رایج برای از بین بردن موش ها اعلام کرد، چرا که دارو های قبلی خطرات زیستی زیادی داشت.

سم تولید شده می تواند تا سال ها موثر باشد و این در حالی است که دارو های رایج قبلی تنها چند هفته دوام دارند؛ مواد تازه تولید شده بعد از تجزیه به عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرند و اثرات مخرب زیست محیطی سم های رایج را ندارد.

تا کنون شهرداری های تهران، اصفهان، مشهد، گرگان، مازندران، کرج، شهریار و شهرقدس متقاضی استفاده از این سم شده اند.

ترکیبات این محصول شامل نانوپودر پاششی سولفات کلسیم، آلژینات، ژله گیاهی، مواد معدنی، مواد پروتیینی، چربی و طعم دهنده های مختلف است که پس از فرآوری با فناوری نان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موش ها در تله پودر های نانویی گرفتار می شوند

موش ها در تله پودر های نانویی گرفتار می شوند