مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 07:522019-11-02اقتصادي

تورم 150 درصدی موادغذایی/پرداخت جبرانی در شهر وروستا چقدر باید باشد؟


نتیجه یک تحقیق در دانشگاه تربیت مدرس نشان می دهد میزان تورم موادغذایی با آنچه که دولت اعلام کرده تفاوت زیادی دارد و باید دولت برای جبران آن باید ماهانه 652 هزار تومان برای هر خانواده روستایی و 585 هزار تومان برای هر خانوار شهری پرداخت کند.

- پرداخت جبرانی لازم برای خانوارهای شهری با بعد 3 نفر معادل با 585 هزار تومان و همین عدد برای خانوارهای روستایی با بعد خانواری 4 نفر 652 هزار تومان در ماه تعیین شد.

منظور از پرداخت جبرانی پرداختی است که خانوار را به سبد اولیه مصرفی خود بازگرداند.

مفهوم شاخص آسیب پذیری نیز افزایش سهم مواد غذایی از کل درآمد پس از افزایش قیمت ها است (در ادبیات اقتصادی شاخص آسیب پذیری همان رشد ضریب انگل است).

لازم به ذکر است که پیش از افزایش 150 درصدی قیمت ها، سهم سبد غذایی از بودجه خانوار شهری 22 درصد و برای خانوار روستایی حدود 40 درصد بود.

به بیان دیگر پس از این رخداد، نزدیک به 50 درصد درآمد خانوارهای شهری و بیش از 90 درصد درآمد خانوارهای روستایی صرفاً جهت خرید مواد غذایی مصرف می شود که خود نشانگر وخامت استاندارد زندگی خانوارها است.

با این توصیف راه امداد و طریق تدبیر چیست؟ سیاست گذار و دولت که دارای وظیفه ذاتی، قانونی و شرعی در باب امنیت غذایی است، چه تدبیر کرد و ماحصل آن چه شد؟ نگاه مختصری به اقدامات انجام شده در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم 150 درصدی موادغذایی/پرداخت جبرانی در شهر وروستا چقدر باید باشد؟

تورم 150 درصدی موادغذایی/پرداخت جبرانی در شهر وروستا چقدر باید باشد؟