مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 07:362019-11-02اقتصادي

ردیابی مگس میوه در باغ های آمل


ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در 950 هکتار از باغ های مرکبات و سیاه ریشه شهرستان آمل انجام شد.

- مرکز مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: برای ردیابی، شناسایی و مبارزه با این آفت در باغ های شهرستان، ایستگاه های ردیابی با استفاده از تله سراتراپ و فرمونی، قرص سراتینکس و چسب زرد ایجاد شد.

سیدحسین اسلامی با اشاره به ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 950 هکتار از باغ های مرکبات و سیاه ریشه با 18 ایستگاه پیش آگاهی افزود: برای آگاهی بخشی بهره برداران 55 دوره کلاس آموزش گروهی با شرکت 650 بهره بردار باغی، 300 نفر انفرادی، 2 رزمایش پدافند غیرعامل و نیز طعمه پاشی در 166 هکتار ایستگاه های پیش آگاهی تشکیل و باغداران با روش مبارزه با آفت میوه آشنا شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: طعمه پاشی تنه و سرشاخه درختان آلوده، نصب تله های جلب کننده فرمون یا قرص سراتینکس در سمت آفتابگیر درختان، نصب چسب زرد، از بین بردن میوه های آفت زده و نیز مدفون کردن میوه های آلوده در عمق 50 سانتی متری خاک از راهکار های کنترل این آفت به شمار می آید.

اسلامی با بیان اینکه مگس بالغ معمولاً در پشت برگ یا سطح زیرین میوه استراحت کرده و در شرایط عادی مدت پرواز آن کوتاه و بیشتر بر روی میوه های مجاور خسارت وارد می کند افزود: آفت مگس میوه مدیترانه ای با وزش شدید باد قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردیابی مگس میوه در باغ های آمل

ردیابی مگس میوه در باغ های آمل