مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 06:302019-11-02حوادث

افزایش 158 درصدی کشف جرائم سایبری در فارس


سرپرست پلیس فتای فارس از افزایش 158درصدی جرائم سایبری در این استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

- سرهنگ حشمت سلیمانی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز، با اشاره به اینکه کلاهبرداری و سوء استفاده از فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است، اظهار داشت: متاسفانه در هفت ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال جرائم سایبری در این استان 158 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: 70 درصد از جرائم سایبری مربوط به کلاهبرداری در زمینه فشینگ و اینترنتی، 10 درصد مربوط به هتک حیثیت(انتشار فیلم های خصوصی و خانوادگی) و مابقی سایر بخش های جرائم حوزه فضای سایبری را تشکیل می دهند.

سلیمانی با بیان اینکه بیشتر مجرمان فضای مجازی افراد زیر 20 سال هستند، از خانواده ها خواست مراقب رفتار فرزندانشان در فضای مجازی باشند.

وی، نا آگاهی افراد را یکی از عوامل افزایش جرائم سایبری عنوان کرد و از شهروندان خواست در زمان خرید از فروشگاه های اینترنتی و در زمان ورود به درگاه بانکی مراقب بوده تا در دام درگاه های جعلی یا فیشینگ قرار نگیرند.

سرپرست پلیس فتای استان فارس در ادامه از دستگیری هکر 20 ساله ای که یکی از سایت های دولتی را هک کرده بود خبر داد و گفت: با بررسی و رصد مستمر کارشناسان پلیس فتا استان، هکر یکی از سایت های دولتی که با ورود غیرمجاز، این سایت را مخدوش کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 158 درصدی کشف جرائم سایبری در فارس

افزایش 158 درصدی کشف جرائم سایبری در فارس