مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آبان 1398 ساعت 05:112019-11-02پزشكي

مشارکت بیش از 8000 یزدی در پویش نذر خون


مدیر کل انتقال خون استان یزد اعلام کرد: هشت هزار و 959 نفر از مردم این استان در پویش نذر خون آگاهانه در ماه محرم و صفر شرکت کردند.

- ایسنا/یزدمدیر کل انتقال خون استان یزد اعلام کرد: هشت هزار و 959 نفر از مردم این استان در پویش نذر خون آگاهانه در ماه محرم و صفر شرکت کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نقی تقوایی در این باره ادامه داد: در این پویش شش هزار و 484 نفر از مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد 97.

4 درصد مردان و 2.

6 درصد را بانوان تشکیل دادند.

وی با بیان این که 73.

8 درصد از اهدا کنندگان خون در پویش نذر خون از اهدا کنندگان مستمر هستند که حداقل در سال دو بار خون اهدا می کنند، افزود: 24.

7 درصد از اهدا کنندگان باسابقه و 1.

5 درصد از اهدا کنندگان برای بار اول خون خود را اهدا کردند.

تقوایی با اشاره به این که بیشترین گروه خونی اهدا شده در استان یزد در پویش نذر خون امسال B مثبت و O مثبت بود، عنوان کرد: 100 هزار و 70 واحد خون در این مدت به مراکز درمانی استان ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: پویش اهدای خون آگاهانه با شعار دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون از آغاز ماه محرم تا پایان ماه صفر جهت آشنایی اهداکنندگان با فراورده های خونی و ترویج فرهنگ و مدیریت بهینه اهدای این ماده حیاتی به بیماران همزمان با سراسر کشور انجام گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت بیش از 8000 یزدی در پویش نذر خون

مشارکت بیش از 8000 یزدی در پویش نذر خون