مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آبان 1398 ساعت 21:002019-11-01بين الملل

«پسران شیکاگو» چه بر سر اقتصاد شیلی آوردند؟/ «نئولیبرالیسم» رو به مرگ!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، این روزها که کشورهای مختلفی در خاورمیانه درگیر اعتراضات عمومی، استعفای نخست وزیر، برگزاری انتخابات زودهنگام و.

- پسران شیکاگو چه بر سر اقتصاد شیلی آوردند؟/ نئولیبرالیسم رو به مرگ! پسران شیکاگو ، شیلی را در جهت وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی به شکل افراطی متحول کردند! سیاست های اقتصادی بازار آزاد که طراحِ آن فریدمن بوده، شیلی را 2 بار در یک دهه دچار رکود کرد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، این روزها که کشورهای مختلفی در خاورمیانه درگیر اعتراضات عمومی، استعفای نخست وزیر، برگزاری انتخابات زودهنگام و.

است؛ مردم شیلی در آمریکای جنوبی نیز در حرکتی بی سابقه طی 3 دهه گذشته به تجمع اعتراض آمیز وسیعی اقدام کردند.

بیش از یک میلیون نفر از مردم شیلی روز جمعه در پایتخت این کشور بزرگترین تظاهرات از آغاز اعتراضات عمومی به نابرابری اقتصادی و اجتماعی را برگزار کردند.

تظاهراتی که با اعتراض به افزایش بهای حمل ونقل عمومی آغاز شد، به اغتشاش، آتش زدن اماکن عمومی و غارت اموال عمومی کشیده و تاکنون منجر به کشتن شدن 18 نفر و.

شد.

میلتون فریدمن ؛ رفاقت با دیکتاتورها! سال 2006 که فریدمنِ 94 ساله کوله بار اقتصادی خود را بست و از دنیا رفت، اقتصاددانان مختلفی به مناسبت درگذشتِ او، در صفحه اول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پسران شیکاگو» چه بر سر اقتصاد شیلی آوردند؟/ «نئولیبرالیسم» رو به مرگ!

«پسران شیکاگو» چه بر سر اقتصاد شیلی آوردند؟/ «نئولیبرالیسم» رو به مرگ!