مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آبان 1398 ساعت 12:232019-10-31اقتصادي

گوت سنگسری ها بزرگترین سیاه چادر عشایر کشور


دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر با بیان اینکه این جشنواره ملی از 15 تا 17آبان ماه در مهدیشهر برگزار می شود به ظرفیت بالای ایل سنگسر اشاره کرد و گفت: - سیاه چادر عشایر سنگسر بزرگترین سیاه چادر در بین عشایر کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا-منصور بیرقی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: عشایر ایل سنگسر از ظرفیت و توانمندی بسیاری برخوردارند و با توجه به تولید بیش از 80 ماده لبنی از مشتقات شیر از نظر تنوع لبنیات غنی ترین ایل در بین عشایر کشور محسوب می شود.

وی از تولید بیش از 40 نوع نان محلی در بین این عشایر به عنوان یکی دیگر از ویژگی های بارز عشایر سنگسری یاد کرد و ادامه داد: تلاش دبیرخانه جشنواره بر این است که این جشنواره به محلی برای نمایش و معرفی توانمندی های این ایل بزرگ تبدیل شود.

وی از افتتاحیه این جشنواره در عصر روز چهارشنبه 15 آبان خبر داد و خاطرنشان کرد: عبور نمادین گروه های عشایری، گذر گروه سواران ایل، گروه های جداگانه مردان و زنان ایل سنگسر، حمل و نمایش تصاویر شهدای این ایل از سوی تعدادی از نوجوانان و جوانان و همچنین عبور نمادین گروه هایی از عشایر ایل قشقایی، عشایر عرب و دیگر گروه های عشایری میهمان از برنامه های افتتاحیه جشنواره است که به صورت متفاوتی برگزار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوت سنگسری ها بزرگترین سیاه چادر عشایر کشور

گوت سنگسری ها بزرگترین سیاه چادر عشایر کشور