مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 10:202019-10-30سياسي

دلایل هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه


امروز هشتم آبان ماه یکم ربیع الاول 1441 قمری مصادف با سالروز هجرت پیامبر گرامی اسلام از مکه به مدینه است که به دلیل اهمیت در اسلام به عنوان مبدأ تاریخ مسلمانان در دو تقویم هجری شمسی و هجری قمری منظور شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هجرت حضرت محمد (ص) که گاهی به خلاصه هجرت نیز خوانده می شود، واقعهٔ هجرت حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام و همراهانش از شهر مکه به یثرب است که در سال 622 صورت گرفت و منجر به ایجاد اولین حکومت اسلامی در یثرب که بعدها مدینه النبی یا مدینه نامیده شد، گردید.

مکّه دیگر سرزمین مناسبی برای ادامه دعوت مردم به دین مبین اسلام نبود و رسول خدا(ص)، نهایت بهره برداری ممکن را از این شهر کرده بود و هیچ امیدی برای پیوستن گروه های دیگری لااقل در آینده نزدیک به آیین اسلام نداشت.

رسول اکرم (ص) به عنوان نماینده و مبلغ آیین توحیدی نمی توانست به پیشرفت های اندک دوران مکه بسنده کند، زیرا اسلام دین همه بشریت است و همه انسان ها را در سراسر گیتی مخاطب خود می داند.

مسلمانان سال های دراز در مقابل ظلم و ستم، و عذاب و شکنجه مداوم و بی امان مشرکان مقاومت و پایداری کرده بودند.

چنان که گروهی از یاران بی پناه حضرت به ناچار ترک شهر و دیار کردند و از ظلم و ستم قریش به سرزمین غربت در آن سوی آب های دریای سرخ فرار نمودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه

دلایل هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه